Producenci

KURS - FOTOGRAFIA i FILM W STOMATOLOGII (zapytaj o dostępność i cenę)

Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 14 dni
Cena: 0,01 zł 0.01
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: -
Kod produktu: 1

Opis

Uniwersalny kurs fotografii i filmu w gabinecie dentystycznym prowadzony jest przez doświadczonego stomatologa, wierzącego (w sens) i praktykującego od lat fotografię w swojej codziennej pracy z pacjentem.

Wszystkie podane informacje poparte są fotografiami i filmami przypadków leczonych przez prowadzącego i jego zespół, a żadne z prezentowanych zdjęć nie zostało poddane obróbce graficznej.

Udział w szkoleniu da uczestnikom wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne, jak i co fotografować, jakich narzędzi w tym celu używać oraz jakich błędów się wystrzegać.

Kurs uświadomi, jak potężnym instrumentem w komunikacji i budowaniu zaufania pacjenta do lekarza może być fotografia i film. Zdobyte umiejętności pozwolą na samodzielne, świadome i efektywne wykonywanie dokumentacji fotograficznej, co w warunkach praktyki stomatologicznej jest bardzo specyficzne. Umożliwią też wykorzystanie jej przy omawianiu zabiegów z innymi pacjentami, w publikacjach i w archiwum przypadków bądź w prezentacji na stronach internetowych praktyki.

Omówiony zostanie również temat wykorzystania fotografii i filmu w efektywnej komunikacji z laboratorium protetycznym oraz – w celu konsultacji – z lekarzami innych specjalności.

 

 

Część teoretyczna kursu

obejmuje informacje poparte licznymi przykładami z archiwum fotograficznego rożnych przypadków, uzupełnione o wieloletnie doświadczenie prowadzącego. Przekona on, dlaczego warto, a nawet należy robić zdjęcia w warunkach praktyki stomatologicznej, a następnie pokaże, jak wykonywać je prawidłowo.

 

Część praktyczna

  • samodzielne wykonanie kompletu zdjęć wewnątrzustnych i zewnatrzustnych.
  • pracę przy fotelu, z asystentką,
  • fotografię elementów protetycznych, modeli, wycisków,
  • obróbkę zdjęć,
  • archiwizację,
  • zarządzanie zbiorem zdjęć.

 

PROGRAM KURSU

1. Po co fotografować i filmować ?

Fotografia pozwala na zarejestrowanie stanu zdrowia zębów i błony śluzowej jamy ustnej w chwili zgłoszenia się pacjenta do lekarza. Dzięki technologii cyfrowej lekarz często ma szansę dostrzec szczegóły, które umknęły jego uwadze podczas badania.

 

2. Czym fotografować  i filmować? Wymagania sprzętowe

  • Kryteria zakupu sprzętu fotograficznego
  • Fotograficzny sprzęt uzupełniający
  • Niezbędne akcesoria fotograficzne dla stomatologów
  • Cyfrowe laboratorium
  • Polecane oprogramowanie

 

3. Jak prawidłowo i efektywnie fotografować i filmować ?

  • Konfiguracja aparatu fotograficznego – ustawienia parametrów
  • Ustawienia lampy błyskowej typu macro
  • Skala odwzorowania i osie fotografowania
  • Powtarzalność fotogrametryczna wykonywanych zdjęć

 

4. Co fotografować i filmować ?

 

Fotografie portretowe pacjenta:

  • portret swobodny w uśmiechu
  • twarz w różnych projekcjach i ułożeniu warg
  • filmowanie pacjenta

Fotografia łuku zębowego:

  • ujęcie od frontu przy zamkniętych ustach z wykorzystaniem retraktorów
  • ujęcie prostopadłe do płaszczyzny łuku z wykorzystaniem luster
  • zdjecia płaszczyzny okluzyjnej

Fotografia zębów bocznych z wykorzystaniem luster

Fotografowanie modeli, wycisków, prac protetycznych

Fotografia i filmowanie podczas zabiegów.

Filmowanie ruchów żuchwy

 

5. Jak postępować z wykonanymi zdjęciami? Obróbka, archiwizacja, zarządzanie

Programy do przeglądania zdjęć

Kryteria oceny wykonanych zdjęć

Dopuszczalny zakres i metody korekty zdjęć

Eksport zdjęć do pliku w zależności od przeznaczenia

Proponowane metody zarządzania zbiorami plików

 

6. Czego się wystrzegać? Najczęściej popełniane błędy w fotografii w gabinecie stomatologicznym

 

Warsztaty praktyczne – wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce

1. Wykonanie pełnej dokumentacji fotograficznej pacjenta w warunkach praktyki stomatologicznej:

• ujęcie od frontu przy zamkniętych ustach z wykorzystaniem retraktorów,

• ujęcie prostopadłe do płaszczyzny łuku z wykorzystaniem luster,

• zdjęcia portretowe pacjenta

2. Fotografia zębów bocznych z wykorzystaniem luster.

3. Opracowanie wykonanej dokumentacji na własnym komputerze:

• kadrowanie,dopasowanie jasności i kontrastu,

• dopuszczalne korekty kolorystyczne,eksport zdjęcia do formatu TIF,

• opcjonalnie baza danych i pokaz zarządzania przypadkami.

 

Fotografia pozwala na zarejestrowanie stanu zdrowia zębów i błony śluzowej jamy ustnej w chwili zgłoszenia się pacjenta do lekarza. Dzięki technologii cyfrowej lekarz często ma szansę dostrzec szczegóły, które umknęły jego uwadze podczas badania.

 

Każdy z uczestników w trakcie szkolenia będzie miał do dyspozycji aparat CANON 80D z obiektywem makro i zestawem lamp błyskowych. Zestaw luster, retraktorów i kontrastorów. 

 

PRZED ZŁOŻENIEM ZAMÓWIENIA PROSZĘ ZAPYTAĆ O DOSTĘPNOŚĆ I CENĘ

kontakt w sprawie zamówień: mzielonka@dentonet.pl

 

 

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl